Logo
Logga in
Header picture
  • Startsida

Komplettera ditt pågående ärende

Här kan du komplettera med uppgifter och handlingar i ditt ärende. Det är du som sökande, medsökande, kontaktperson (ombud) eller kontrollansvarig som kan göra det.

 

Förutsättningar

Det finns två anledningar till att komplettera ditt ärende med mer information. Antingen har du fått ett föreläggande om komplettering från oss eller att du själv har kommit på att du vill skicka in fler handlingar i ditt ärende.

Föreläggande betyder att vi begär av dig att komplettera med fler handlingar inom en viss tid. Det är för att vi ska kunna handlägga och ta beslut om din ansökan eller anmälan.

 

Uppgifter att ha till hands

E-legitimation

För att kunna lämna in handlingar ska du logga in med e-legitimation. Du kan, som inloggad, när som helst under din registrering spara och välja att fortsätta senare. När du sedan vill fortsätta din registrering, går du in på Min sida och väljer Mina ärenden. Min sida hittar du längst upp på sidan.

Är du redan inloggad, tryck Nästa.

Handlingar

Se till att ha alla handlingar du ska lämna in klara och tillgängliga för dig att bifoga. Vi vill att du lämnar in handlingar i pdf filformat. Det gör att vi kan hantera ditt ärende lite snabbare.

 

Det här händer när du har skickat in din komplettering

Vi kommer att gå igenom de handlingar som du har lämnat in. Då kan vi göra en bedömning om vi kan ta beslut eller hur vi ska gå vidare i ärendet. Om vi saknar något mer kommer vi att höra av oss till dig.

Logga in

Kontakta oss

Telefonnummer: 021-39 00 00
E-postadress: kontaktcenter@vasteras.se
Öppettider: Kontaktcenter har öppet vardagarklockan 7.30-17.00. Sommartid vecka 26 - 33 7.30-16.00. I samband med helgdagar kan vi ha ändrade öppettider. Du når oss via telefon e-post, sociala medier och besök i Stadshusentrén.

Besök oss

Stadshusentrén, Fiskartorget, Västerås
Postadress: Västerås stad, Stadshuset
721 87 Västerås

  • Facebook
  • LinkedIn